گل‎آرایی جشن عروسی و عقد

گل‎آرایی جشن عروسی و عقد یکی از ارکان اصلی مراسم است.

گل‎آرایی صحیح و اصولی در هر مراسم، فضایی رمانتیک و احساسی به‌جشن می‎دهد.

 گل‎آرایی جشن عروسی و عقد شامل موارد زیر است:

  •  ماشین و دسته گل عروس
  • تزیین کیک عروسی
  • تزیین سفره عقد
  • جایگاه عروس وداماد
  • تزیین میزهای پذیرایی
  • تزیین میزهای شام
  • تزیین فضای ورودی عروس و داماد
  • تزیین تمامی اکسسوری‎های موجود درفضای باغ یا سالن

چنان‌چه عروس و داماد در مراسم خود در تمام موارد فوق از گل استفاده کنند، هزینه‌های زیادی را متحمل خواهند شد.
از این رو ایده‌های جدید و نو می‎تواند هزینه‎ی گل‎آرایی را به حداقل برساند. با توجه به این‌که نیمی از هزینه‌های گل آرایی صرف دستمزد گل‎آرا می‌شود، می‌توانیم با کمی سلیقه و کمک از مدیر تشریفات از سبک‌های جدید گل‎آرایی بدون اسفنج یعنی گل‎آرایی به‌صورت شاخه‌ای استفاده کنیم.
در این شیوه از گل‎آرایی، گل‌ها به‌صورت شاخه‌ای در گلدان‌های شیشه‌ای یا بطری‌های قدیمی قرار می‌گیرند و با کمی سلیقه و برگ‌آرایی، زیبایی منحصر به فردی را خلق می‌کند.

باغ تالار بهار اصفهان برای گل‎آرایی جشن عروسی و عقد، ایده‎های جالب و خلاقانه‎ای را به کار می‎برد.

گل‌آرایی | باغ تالار بهارسعی کنید در مراسم از گل‌های معطر هم استفاده کنید.
بد نیست کنار گل‌های دیگر در مراسم عروسی و یا عقد از ترکیب گل نرگس، اورینتال و حتی گل‎های لاله و شب‌بو البته با توجه به فصل استفاده کنیم.

من به‌عنوان مدیر تشریفات از گل رز برای استقبال از مهمان، هنگام ورود به مجلس استفاده می‎کنم و در برخی موارد نیز گل‌های رز را در پیش دستی‌های روی میز و برای تزیین قرار می‎دهم.

از پرهای گل در استخر، برکه‌ی آب یا روی میز‌های پذیرایی به‌همراه شمع‌آرایی، می‎توانیم فضای رمانتیکی را ایجاد کنیم.

اگر در مراسم از صندلی‌های ساده استفاده می‌کنید، می‌توانید با به کار بردن کمی سلیقه پشت آن‌ها را به گل مزین و با یک پارچه حریر آن را تزیین نمایید.
برای طراحی و گل‎آرایی جشن عروسی و عقد خود می‎توانید با تشریفات عروسی هماهنگ شوید تا همه چیز به خوبی و طبق نظر شما پیش رود.

گلریزان توسط ساقدوش‌ها یا تیم مرتبط برای  استقبال عروس و دامادها انجام می‌گیرد که می‎تواند در بدو ورود عروس و داماد صورت پذیرد.
در این زمان بسته به حرفه‎ای بودن تیم فیلمبرداران و عکسان، تصاویر خوبی به ثبت خواهد رسید.

جایگاه عروس و داماد که پس از ماشین و دسته گل از اهمیت بالایی برخوردار است، اصلی‎ترین مکان برای ثبت خاطرات در کنار میهمانان است. این مکان را بعضا به‎منظور سفره عقد نیز آماده می‌کنند که خود مفصلا نیاز به توضیح دارد.

گل‌آرایی | باغ تالار بهار

جایگاه عروس و داماد به‎طور کلی متشکل از بک‎گراند، میز و صندلی است که معمولا بک‎گراند را با گل‎آرایی به اشکال مختلف و بسته به سازه و سلیقه عروس و داماد تزیین می‎کنند.
تزیین گل در این مکان معمولا با گل‎های ریز و درشت و گاهی با برگ و گل‎های آویز و در برخی موارد با شمع‎های آویز تزیین می‎شود.
البته سلیقه عروس و داماد در این مورد بسیار تاثیر‎گذار است.

مورد بعدی میز کیک و تزیینات مربوط به میز کیک است که این آیتم با تزیین گل بر روی کیک به‌صورت سلیقه‌ای و گاهی آبشاری و گاهی خطی با توجه به نوع کیک سفارش داده شده، انجام می‌شود.

در این آیتم است، تزیین چاقوی برش کیک دارای اهمیت است. چاقوی برش کیک باید با گل تزیین شود تا هنگام مراسم رقص چاقو، زیبایی این برنامه چندین برابر شود.

مورد دیگر ورودی عروس و داماد می‎باشد که به‌نظر من پس از تزیین ماشین، دسته گل و جایگاه عروس و داماد چون در بدو ورود مهمان‌ها قرار دارد، زیبایی آن چشمگیر است و نیاز به کمی صرف سلیقه دارد.

گل‌آرایی | باغ تالار بهارورودی عروس و داماد معبری برای برگزاری یک سری آیتم‎های خاص در تشریفات از جمله مراسم میز دم راهی، منقل و اسپند، مراسم استقبال پدر و مادرها از عروس و داماد، تشکر و قدر‌دانی عروس و داماد از پدر و مادرشان، مراسم استارت ورودی به مراسم با پر دادن کبوتر یا پرواز بادکنک یا بالن آرزو ها یا … و مراسم آتش بازی و استقبال توسط تیم گیتاریست، دف و گلریزان و در نهایت در انتهای ورودی استقبال مهمانان از عروس و داماد است.

ورودی عروس و داماد با سلیقه عروس و داماد و پیشنهاد مدیر تشریفات می‎تواند با گل‎آرایی بر روی یک سری وسایل تزیینی و حتی نصب تونل و گل‎آرایی توسط گل‌های آویز تزیین شود.

همواره گل در مراسم‌ها نشانگر حسن سلیقه میزبان و تشریفات و همچنین درجه‌بندی سطح کیفی از لحاظ دیزاین بوده است. باغ تالار خوب در اصفهان به سطح کیفی گل‎آرایی بسیار اهمیت می‏‌دهد.

پس صرف کمی هزینه و سلیقه برای انجام گل‎آرایی در مراسم می‌تواند سطح کیفی مراسم را چندین برابر کند. من به‌عنوان مدیر تشریفات به منظور احترام به میهمانان در پایان مراسم تمامی گل‌های استفاده شده در جشن را به میهمانان تقدیم می‌کنم.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *