قبل از عروسی

یکی از کارهایی که انسان‌ها بعد از رسیدن به بلوغ ششگانه انجام می‌دهند، ازدواج است که یکی از گذرگاه‌های این مرحله تدارک مراسمی برای رسمی کردن این عمل است که می‌تواند با جشن عروسی به پایان برسد و دو نفر زندگی خود را شروع کنند.

یکی از کارهایی که می‌توان در این مورد انجام داد این است که با استفاده از مدیریت مناسب در این جشن، آمادگی خود را برای ورود به زندگی محک بزنید و به دیگران نشان دهید که می‌خواهید زندگی مستقل خود را شروع کنید.

یکی از مواردی که می‌توان در این جشن در نظر داشت این است که جشن عروسی یکی از مهمانی‌های بسیار بزرگ شما و اولین جشنی است که شما می‌خواهید آن را برگزار کنید و برای این که بتوانید اولین مسئولیت زندگی خود را به خوبی انجام دهید، نیاز دارید که کارهای پیش روی خود را یادداشت کرده و با توجه به آن جلو بروید و مرحله به مرحله کارها را پیش ببرید.

یکی از حساس‌ترین تدارکات قبل از عروسی انتخاب تالار است، زوج‌های جوان به دنبال انتخاب باغ تالار خوب در اصفهان و دیگر شهرها هستند.

نکات مهمی که قبل از عروسی باید انجام دهید

قبل از عروسی لارم از این موارد را رعایت کنید:

  1. حفظ خونسردی
  2. مراقبت از سلامتی

در ادامه این عوامل را بررسی خواهیم کرد.

حفظ خونسردی در عروسی

1. حفظ خونسردی

یکی از کارهایی که به نظر ساده می‌آید اما کاری به نسبت سخت است و می‌توانید مهمانی ابتدای زندگی خود را به خاطره‌ای فراموش نشدنی تبدیل کنید، این است که برای ابتدا باید خونسردی خود را حفظ کرده و در آرامش کارهای عروسی را جلو ببرید.

خاطره‌ای در این مورد وجود دارد که به نظر می‌رسد گفتنش خالی از لطف نباشد، یکی از افرادی که می‌شناختم تعریف می‌کرد که در مراسمی حضور پیدا کرده بود و تا نیمه‌های مراسم همه چیز به خوبی داشت پیش می‌رفت که عروس به یکباره از حال رفت.
جویای احوال او که شدم متوجه این موضوع شدم که ناهماهنگی‌هایی که در مراسم به وجود آمده بود، باعث شده بود که به عروس خانم شوک عصبی وارد شود و او را از حال ببرد و این جشن به یکی از خاطرات بد او تبدیل شود تا جایی که راضی به گرفتن فیلم‌ها و عکس‌هایش از آتلیه نشده بود.

برای اینکه این اتفاق برای عروس خانم‌ها اتفاق نیفتد، به آن‌ها توصیه می‌کنیم که بدانند هر چیزی می‌تواند در این مراسم اتفاق بیفتد و خود را برای این اتفاقات آماده نمایند و بدانند چه کارهایی باید انجام شود تا بتوانند در مورد اتفاقاتی که می‌خواهد بیفتد آمادگی داشته باشند و وقایع ناگهانی را هضم کنند.

یکی از کارهایی که می‌توانید در این مورد انجام دهید این است که لیستی تهیه کرده و کارها را در آن یادداشت کنید تا بتوانید به صورت ساختارمند به آن‌ها رسیدگی کنید.
بنابراین تدارکات قبل از مراسم عروسی باید طبق برنامه پیش رود.

برگزاری یک جشن عروسی منظم

2. مراقبت از سلامتی

یکی از کارهای مهم و خسته کننده، چیدمان منزل عروس و داماد می‌باشد و برای اینکه بتوانید بدون استرس به باقی کارهای خود رسیدگی کنید، می‌توانید این کار را انجام دهید.

یکی از موضوعاتی که در این مورد می‌تواند ایجاد شود این است که زمان چیدن وسیله‌های خانه امکان دارد، خرده ریزه‎هایی را از قلم انداخته باشید که برای تهیه آن‌ها نیاز به وقت زیادی داشته باشید.

می‌توانید این کارها را زمانی انجام دهید که وقت آزاد دارید و یا اگر وقت شما آزاد نیست، می‌توانید این کار را به نزدیکانی مانند مادر و خواهر خود سپرده و با خیال راحت کارهای باقی مانده را انجام دهید.

یکی دیگر از موضوعاتی که در هفته‎ی قبل از عروسی اتفاق می‌افتد، این است که امکان دارد بی خوابی‌ها و پیگیری‌های قبل از عروسی بدن شما را ضعیف‌تر کند و به بیماری‎هایی نظیر سرماخوردگی دچار شوید.

اگر این اتفاقات برای شما بیفتد می‌تواند روی لذت بردن شما از جشنتان اثر منفی بگذارد و یا اینکه به دلیل تغییراتی که در چهره شما به دلیل بیماری ایجاد می‌شود نتوانید زیبایی که در نظر دارید را به عنوان عروس در مهمانی خود داشته باشید.

جشن عروسی شیک

یکی دیگر از مواردی که می‌تواند سلامتی شما را تحت الشعاع قرار دهد، این است که امکان دارد شما میگرن داشته باشید و امکان دارد این میگرن در عروسی بیشتر شود.

برای اینکه از این اتفاق جلوگیری شود، بهتر است قبل از عروسی از خوردن غذاهایی که این بیماری را تشدید می‌کند مانند غذاهای تند جلوگیری کنید.
بهتر است در برابر نورهای زیاد قرار نگیرید و در آخر این که یکی از عوامل تشدید کننده این بیماری قرار گرفتن در معرض عطرهای تند است که بهتر است در هفته آخر به خود عطر نزنید.

موضوعی دیگر که در مورد سلامتی مطرح است، توجه به این مورد می‌باشد که بدانید به چه چیزهایی حساسیت دارید و از این موارد اجتناب کنید.
به عنوان مثال اگر عروسی شما در فصل بهار است و به گرده گل‌های بهاری حساسیت دارید، سعی کنید خود را در معرض این گرده‌ها قرار ندهید و یا اینکه در مواقعی که بیرون می‌روید ماسک استفاده نمایید و از مصرف غذاهایی که به آن حساسیت دارید و یا امکان دارد حساسیت داشته باشید خودداری کنید تا بتوانید عروسی خود را به یکی از خاطره انگیزترین شب‌ها تبدیل کنید.

کارهایی که عروس باید انجام دهد

یکی دیگر از کارهایی که بهتر است قبل از عروسی انجام شود این است که خواب خود را منظم کنید و شب زنده‌داری و چرخ زدن در شبکه‌های اجتماعی را به بعد از عروسی موکول نمایید و یا اینکه اگر دوست دارید در شب فیلم تماشا کنید، این کار را به بعد از عروسی انتقال دهید.

استفاده از موادی که کافئین دارند را می‌توانید به بعد از عروسی انتقال دهید و قبل از عروسی برای جلوگیری از آسیب‌های جسمی و روحی، ریتم زندگی را تغییر ندهید.

یکی دیگر از کارهایی که عروس خانم‌ها در یک هفته مانده به عروسی خود انجام می‌دهند این است که تغییرات بزرگی را در چهره خود ایجاد می‌کنند که بهتر است به  دو هفته قبل از عروسی انتقال دهید که در این صورت تغییرات بهتر روی صورت شما می‌نشیند.

اگر می‌خواهید دندان‌های خود را درست کنید، بهتر است برای یک هفته قبل از عروسی وقت بگیرید و سعی کنید در اوایل هفته نیز این کار را انجام دهید تا بتوانید دندان‌هایی زیبا داشته باشید و در شلوغی‌ها به دندان پزشکی مراجعه نکنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *