چگونه یک مراسم عروسی را ساده برگزار کنیم

برگزاری یک مراسم عروسی ایده‌آل در شرایط فعلی ممکن است دشوار به نظر آید، اما ناممکن نخواهد بود. با ساده‌ برگزار کردن مسائل همه چیز راحت‌تر خواهد شد. اما سوالی که برای بسیاری از زوج‎های جوان پیش می‎آید این است که چگونه یک مراسم عروسی را ساده برگزار کنیم.

چگونه یک مراسم عروسی را ساده برگزار کنیم

لیستی از کارهایی که با کمک آن می‎توانیم یک مراسم را به خوبی اما ساده و با هزینه‎ی کم برگزار کنیم به شرح زیر است:

1. لیستی از مهمانان را تهیه کنید

اولین گام برای برگزاری یک مراسم ساده، کم کردن لیست مهمانان است. بهتر است قبول کنید دعوت کردن پسرخاله پدربزرگتان و امثال آن تفاوت زیادی به حال شما و برگزاری مراسم‎تان نخواهد داشت. حتی اگر مایل هستید مراسم عروسیتان را در باغ تالار خوب اصفهان برگزار کنید، تنها دعوت کردن دوستان و نزدیکان به صرفه‌جویی در هزینه‌های شما کمک خواهد کرد.

حلقه | باغ تالار بهار اصفهان2. برای هماهنگی بهتر با یک مدیر تشریفات مشورت کنید

اگر به دنبال ساده‌تر کردن روند عروسی هستید، هماهنگی و مشورت با یک مدیر تشریفات عروسی می‌تواند همه چیز را بهتر کند. مدیر تشریفات بهترین کار‌هایی که لازم است، برای مراسم خود انجام دهید را به شما پیشنهاد می‌دهد و کارها و مسئولیت‌هایی که به او محول شده است را به خوبی مدیریت می‎کند.
این شخص می‌تواند مدیر تشریفات باغ تالاری باشد که مراسم عروسی را در آن برگزار می‌کنید. او بهترین گزینه‌ها با کمترین هزینه‌ها را به شما پیشنهاد می‎دهد، بنابراین می‌توانید در مورد صرفه‎جویی در هزینه‌های خود اطمینان حاصل کنید.

3. انتخاب محل برگزاری مراسم

برای برگزاری مراسم مکان‎هایی مثل بهترین باغ تالارهای اصفهان را در نظر بگیرید. این کار به این دلیل است که شما نیاز نخواهید داشت که هزینه‌های جانبی دیگری را برای خرید تزئینات صرف کنید.
زیبایی طبیعی موجود در باغ تالار‌ها به منزله یک پیروزی بزرگ برای صرفه‎جویی در هزینه‌های مراسم خواهد بود.
همچنین بهتر است، برای برگزاری مراسم باغ تالاری را در نظر بگیرید که امکان برگزاری تمام رویداد‌ها و آنچه انتظار دارید را داشته باشد. با این کار علاوه‎بر صرفه‎جویی در وقت می‌توانید از استرس و نگرانی‌های احتمالی جلوگیری کنید.

بسیاری از باغ تالارها برای برگزاری مراسم‌های عروسی پیشنهادهای ویژه‌ای دارند که با توجه به امکاناتی که ارائه می‎دهند، هزینه‌ها متفاوت خواهند بود.

باغ تالار | باغ تالار بهار اصفهان

4. در انتخاب لباس عروسی محتاطانه عمل نکنید

برای انتخاب لباس عروسی لازم نیست که از مدل‌ها و طرح‌های متداول استفاده کنید.
انتخاب یک لباس عروس شیک اما ساده نیز چیزی از ارزش‌ها و زیبایی شما کم نخواهد کرد. حتی می‌توانید لباس عروسی خود را با پارچه‌ای از گل‌های متناسب با گل‎آرایی باغ تالار مراسم خود در نظر بگیرید.

5. مدت زمان مراسم را کاهش دهید

هیچ قاعده و قانونی برای اینکه مراسم عروسی چه مدت باید طول بکشد، وجود ندارد. بنابراین، می‌توانید برای کاهش در هزینه‌های مراسم با مدیر تشریفات باغ تالار بهار اصفهان هماهنگ کنید و از او بخواهید یک جدول برنامه‌ریزی مناسب با زمان و بودجه شما در نظر بگیرد.

6. از اطرافیان کمک بخواهید

بهترین راه برای صرفه‎جویی در هزینه‌های مراسم این است که از اطرافیان خود کمک بخواهید و مطمئن باشید این کار نه تنها بد نخواهد بود بلکه به شما در پیشرفت روند برنامه‌های عروسی کمک خواهد کرد.
شاید برای تهیه لباس عروس و یا آرایش مراسم بتوانید روی کمک دوستان خود حساب کنید، یا تزئین گل‌آرایی باغ تالار زیبا در اصفهان و ماشین عروس را دوستانتان انجام دهند و برای عکاسی مراسم از دوستی که دوربین مناسبی دارد، کمک بخواهید.

باغ تالار زیبا در اصفهان7. پذیرایی در مراسم عروسی

برگزاری یک مراسم عروسی ساده و به دور از تجملات معمول می‌تواند با پذیرایی ساده همراه باشد. لازم نیست که برای برگزاری مراسم چه در باغ تالار و یا حتی در منزل انواع میوه‌های فصل و یا شیرینی‌ها را تهیه کنید، یا برای میز شام تنوع در غذاها و رنگارنگ بودن میز شام ملاک نخواهد بود.
مهمانان و دوستان شما تنها اوقات خوشی که در این شب در کنار شما سپری کردند به یاد خواهند آورد. اگر مراسم عروسی خود را در بهترین باغ تالار عروسی در اصفهان و به صورت کاملا دوستانه با تعداد کمی از افراد برگزار می‌کنید، می‌توانید لحظات خوبی از بهترین شب زندگیتان را کنار کسانی که دوستشان دارید، سپری کنید.

8. یک ایده خاص برای دعوت‎نامه‌ها

هزینه‌های طراحی چاپ کارت‌های دعوت ممکن است گران تمام شود.
اما یک ایده عالی وجود دارد، اگر تعداد مهمانان مراسم زیاد نیستند، چه بهتر که کارت‌های مراسم را خودتان طراحی کنید. تنها کافی است کمی سلیقه به خرج دهید. به عنوان مثال می‌توانید اگر مراسم خود را در باغ تالار خوب در اصفهان برگزار می‎کنید، گل‎هایی همرنگ و هماهنگ با گل‎آرایی باغ تالار مراسم را روی دعوت‎نامه‌ها طراحی کنید.

9. طراحی دکوراسیون مراسم با ساده ترین وسایل

برای تزئینات محل برگزاری مراسم، خودتان هم می‌توانید اقدام کنید، استفاده از شمع‌ها و گل‌ها یا آویزهایی که فکر نمی‎کردید روزی به کارتان آید، می‌تواند محل برگزاری مراسم را زیبا و باشکوه کند.

باغ تالار | باغ تالار بهار اصفهان10. این یک مراسم عروسی است نه میدان رقابت

فقط به این دلیل که مراسم عروسی بازیگران و شخصیت‌های معروف طی مدت زمان هفت شبانه روز و یا با تجمل‌های فراوان برگزار می‌گردد، دلیل بر این نیست که مراسم عروسی شما در خور ستایش نباشد.
پس به خاطر داشته باشید قرار نیست مراسم خودتان را با فیلم‌های فضای مجازی مقایسه کنید. تنها کافی است به یاد داشته باشید که قرار است مراسمتان بهترین لحظات عمرتان را بسازد، حتی اگر آن را در کنار دوستان و با تعداد کمی از مهمانان در یک باغ تالار کوچک و یا حتی خانه خود برگزار می‌کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *