نکاتی برای انتخاب حلقه عروسی

حلقه ازدواج نماد علاقه و عشق میان شما و همسرتان را نشان می‌دهد. پس لازم است برای انتخاب آن سلیقه به خرج دهید و معیارهای مشخص برای خرید حلقه را در نظر بگیرید. خریدن حلقه کار چندان ساده‌ای به نظر نمی‌رسد و لازم است شما چند ماه قبل از عروسی برای خرید حلقه زمان صرف کنید.
بسته به نوع حلقه و ویژگی‌هایی که مدنظرتان است، باید بودجه مناسبی را به این کار اختصاص دهید. بهتر است قبل از خرید حلقه با نکاتی برای انتخاب حلقه عروسی آشنایی داشته باشید.
قبل و یا همزمان با انتخاب باغ تالار خوب در اصفهان و فراهم کردن تدارکات لازم برای برگزاری مراسم عقد و عروسی باید به فکر انتخاب حلقه‎‎ی ازدواج باشیم.
نکاتی برای انتخاب حلقه عروسی به شرح زیر است:

معیارها را تعیین کنید

در قدم اول بهتر است معیارها را در نظر بگیرید و برای خرید حلقه به آن‎ها پایبند باشید. می‌توانید این معیارها را با همسرتان در میان بگذارید و سلیقه او را نیز در نظر بگیرید. برای اینکه از این معیارها مطلع شوید می‌توانید به این سوالات پاسخ دهید که:

آیا می‌خواهید حتی حلقه شما و همسرتان ست باشد و یا دوست دارید با هم تفاوت داشته باشند؟ در مورد رنگ حلقه به نتیجه رسیده‎اید؟
آیا میخواهید حلقه فردی و ازدواج‌تان هم رنگ باشند و از آن‎ها به عنوان حلقه و پیش حلقه استفاده کنید یا برای تنوع دوست دارید رنگشان متمایز از هم باشد؟
آیا حلقه‌های پرنگین و سنگین را دوست دارید یا حلقه‌های ساده و تک نگین را ترجیح می‌دهید؟
پاسخ دادن به این سوالات می‌تواند راهنمای خوبی برای شما باشد.

حلقه | باغ تالار بهار اصفهانحلقه‌ها را امتحان کنید

شاید شما از یک مدل حلقه خوشتان می‌آید، اما زمانی که آن را امتحان می‌کنید به یکباره تمام تصورات شما را به هم می‌ریزد.
پس بهتر است  برای انتخاب حلقه مقدار زمان مناسبی اختصاص دهید تا حلقه‌هایی که مد نظرتان است را انتخاب کنید.
از مزایای امتحان کردن حلقه‌ها این است که می‌توان آن‎ها را چند بار تست کنید و امتحان کردن‎شان مثل لباس عروس پر دردسر و سخت نیست.
اما اگر حلقه‌های زیادی و با تنوع بالا را امتحان کنید، ممکن است نهایتا در انتخاب‌تان مردد شوید و انتخاب برای‌تان سخت شود.
اگر خیلی در انتخاب سخت‎گیر و حساس هستید و یا می‌خواهید حلقه خاصی سفارش دهید، بهتر است عنصر زمان را فراموش نکنید. چرا که فرصت‌ها زود می‌گذرند.

محدودیت ایجاد نکنید

هیچ اجباری وجود ندارد که شما را ملزم کند حلقه‎ای هماهنگ و یک شکل با همسرتان انتخاب کنید.
پس نگران نباشید و خود را محدود نکنید. شاید شما حلقه‌های پرنگین را می‌پسندید، اما همسر شما به خاطر شرایط کاری نمی‌تواند از این نوع حلقه‌ها انتخاب کند و حلقه‌های اسپرت و ساده‌تر را ترجیح می‌دهد.
پس هیچ اشکالی ندارد که حلقه‌ها متفاوت باشند. همچنین شاید در نظر دارید حلقه ازدواج‌تان را به گونه‏‎ای انتخاب کنید که هماهنگ با حلقه نامزدی‌تان باشد و هر دو را با هم استفاده کنید. این به شما و سلیقه‎تان بستگی دارد.

حلقه | باغ تالار بهار اصفهانشغلتان را هنگام انتخاب حلقه در نظر بگیرید

همان‌طور که در بالا اشاره شد، ممکن است با توجه به شرایط کاری و سختی کارتان نتوانید از حلقه‌های پرنگین و پرکار استفاده کنید و از آن جایی که مایل هستید حلقه‌تان دائما در دست‌تان باشد، باید حلقه‌های ساده و اسپرت را انتخاب کنید. پس شرایط کاری شما از مواردی است که هنگام خرید حلقه نباید از آن غافل شوید.

مد از بین می‌رود

مد هما‌ن‌طور که از نامش مشهود است، دوره و مدت زمان معینی دارد. پس خیلی به مد توجه نکنید، چون شما حلقه ازدواج‌تان را برای یک عمر می‌خرید نه برای یک مدت کوتاه.
بهتر است استایل و سبک شخصی خودتان را داشته باشید و در انتخاب حلقه نیز آن را حفظ کنید و حلقه‎ای را انتخاب کنید که در طی گذشت زمان از آن خسته و دلزده نشوید. البته که می‌توانید هر زمان که مایل بودید آن را عوض کنید.

به سایز حلقه توجه کنید

اگر از کسانی هستید که حلقه‌تان مدام در دست‌تان است و به ندرت آن را در می‌آورید، در سایز‌بندی و انتخاب حلقه دقت کنید. اگر حلقه‌ برایتان بزرگ باشد مدام در انگشتان می‌چرخد و یا اگر تنگ باشد، انگشت شما را اذیت می‌کند.
هنگام صبح اول وقت، که ممکن است دست‎ها کمی ورم داشته باشند برای خرید حلقه اقدام نکنید.

حلقه | باغ تالار بهار اصفهانحکاکی روی حلقه

اگر شما هم مانند بسیاری از افراد مایل هستید روی حلقه عروسی حکاکی انجام دهید، از طلافروشی که حلقه‌ها را خریداری می‌کنید، بخواهید که این کار را برای شما انجام دهد.
اگر طلافروشی مورد‌نظر شما این دستگاه را داشته باشد، حکاکی روی حلقه‌ها زمانبر نخواهد بود. اما اگر دستگاه‌های مورد‎نیاز را نداشته باشند، به طلا فروشی‌های معتبر و مطمئن که این کار را انجام می‎دهند، مراجعه کنید.
اگر بعد از انتخاب بهترین باغ تالار عروسی در اصفهان برای خرید حلقه اقدام می‌کنید، می‌توانید از مدیر تشریفاتی تقاضا کنید تا در صورت آشنایی با طلافروشان آدرس طلافروشی‌های معتبر را به شما بدهد.

حلقه‌های مناسب حکاکی

معمولا می‌توان روی انواع حلقه‌ها از جنس‌های طلا، نقره، پلاتین و غیره حکاکی کرد. از مزایای حلقه ساده این است که داخل تمام آن‌ها می‌توان متن مورد‌نظر را حکاکی کرد. اما اگر حلقه‌ پرنگین و پر کار است باید پشت حلقه‌ را برای این کار یکدست و سپس متن مورد‌نظر را حکاکی کنید.

اندازه حلقه برای حکاکی

طبیعتا هر چقدر حلقه نازک‌تر باشد، فونت متن حکاکی شده روی سطر ریزتر و متن آن ناخوانا خواهد شد. معمولا اندازه ایده‌آل برای حکاکی روی حلقه سه میلی‌متر است و بهتر است که عرض حلقه از دو میلی‌متر کمتر نباشد.

حلقه | باغ تالار بهار اصفهان اندازه متن داخل حلقه

متداول‌ترین حالت حکاکی استفاده از حروف انگلیسی می‌باشد. بهتر است عبارت و یا متنی که انتخاب می‌کنید، بیشتر از ۲۰ حرف نباشد. البته اگر از فونت‌های بزرگ استفاده شود باید تعداد کاراکترهای متن مورد‌نظر شما تعداد کمتری داشته باشد.

حکاکی نام‌ روی حلقه

اگر دوست دارید تنها نام شما و همسرتان روی حلقه‌ها حکاکی شود، می‌توانید اسم خودتان و یا اول اسم‌تان را روی حلقه همسرتان و اسم او را روی حلقه خودتان حک کنید.
برخی از تاریخ‌ها برای شما و همسرتان یادآور خاطرات مشترک و زیبایی است که با یکدیگر داشتید. می‌توانید این تاریخ ویژه‌ را که برای شما و همسرتان معنی خاصی دارد را روی حلقه‎ی خود حکاکی کنید، مثل تاریخ اولین دیدار.

حکاکی متن

برخی از جمله‌ها و عبارات هر دوی شما را یاد یکدیگر و یا یاد یک خاطره مشترک می‌اندازد. اگر این عبارت با تعداد کاراکتر‌های لازم تطابق دارد، می‎توانید آن‎ها را روی حلقه‌ی خود حکاکی کنید.

باغ تالار خوب در اصفهانخرید از طلافروشی مطمئن

در پایان اگر برای انتخاب و خرید حلقه به تفاهم رسیدید، بهتر است حلقه‎هایتان را از طلا فروشی‌های مطمئن و معتبر تهیه کنید.
به ویژه اگر می‌خواهید روی حلقه‌ها حکاکی کنید باید این نکته را در نظر بگیرید که طلافروشی مورد‎نظر به خوبی از عهده این کار بر بیاید.

شاید خرید حلقه قسمت سخت ماجرا باشد، چون همیشه جلوی چشمتان است. اما به خاطر داشته باشید آنچه باقی می‌ماند لحظاتی است که کنار همسرتان برای خرید و گشت و گذار صرف کرده‌اید. پس سعی کنید خاطره‌های خوبی بسازید.
باغ تالار بهار اصفهان امیدوارست با فراهم کردن این مطلب به زوج‌های جوان برای انتخاب حلقه کمک کرده باشد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *