کارت عروسی

امروزه با افزایش سطح تقاضا برای کارت عروسی تنوع این کارت‌ها نیز بسیار بیشتر از قبل شده است. در گذشته تنوع کارت عروسی به وسیله‌ی کاغذهای متفاوت بود، اما امروزه دیگر حتی از یک جنس هم نیستند. امروزه کارت‌های عروسی از جنس‌های متفاوتی مانند چوب، پارچه، مخمل، مقوا، پارچه‌ی ابریشمی‌، پارچه‌‎های تور و… ساخته می‌شوند. اکثر کارت عروسی را با برش‌های لیزری و پاپیون‌ها تزیین می‌کنند.

گرفتن یک عروسی مراحل متفاوت و پیچیده‌ای دارد که از خریدهای عروس و داماد تا انتخاب بهترین و مناسب‎ترین باغ تالار عروسی و سفارش دادن دست گل و … آغاز و تا سفارش دادن کارت عروسی ادامه پیدا می‌کند.
معمولا سفارش دادن کارت عروسی در آخرین مرحله انجام می‌شود، زیرا باید زمان دقیق و مکان تالار تا آن زمان مشخص شده باشد.
اصولا این مرحله از خرید جزو خریدهای دوست داشتنی محسوب می‌شود و عروس و داماد با هم کارت عروسی انتخاب می‌کنند.
ممکن است بعضی از شما این کار را فقط برای دعوت از مهمانان تلقی کنید، اما کارت‌های عروسی نشانه‌ی سلیقه‌ی عروس و داماد است که به دست تمامی آشنایان شما می‌رسد، بهتر است یک کارت عروسی شکیل انتخاب کنید تا نماینده‌ی شما در دست مهمانان باشد.

بودجه‌ی خود را مشخص کنید

اولین کاری که باید انجام دهید این است که حتما بودجه‌ی خود را مشخص کنید. آیا هزینه برایتان مهم است یا خیر؟

 کارت عروسی | باغ تالار بهار اصفهان این مسئله می‌تواند بسیار تعیین کننده باشد که شما بدانید سراغ کدام مدل‌ها بروید، اگر اطلاعاتی درباره‌ی قیمت‌ها ندارید نگران نباشد کافی است سری به مغازه‌ها بزنید با دومین فروشگاهی که به آن مراجعه می‌توانید حدودا حدس بزنید که سراغ چه مدل‌هایی و با چه قیمتی بروید.

مدل کارت عروسی

تعدادی از زوج‌ها علاقه دارند تمام جزئیات را داخل کارت بنویسند، این کار ممکن است تا حدی به کارت شما زیبایی ببخشد اما این را در نظر داشته باشید که اگر از حد بیشتر شود می‌تواند کارت شما را نا‌خوشایند جلوه دهد و سایر نوشته‌های اصلی دیده نشود، بهتر است چیزهای مهم را بنویسید.

تعداد کارت‌ها

بسیاری از افراد تعداد کارت‌ها را دقیقا به همان اندازه‌ای که در نظر دارند، سفارش می‌دهند، اما این کار به شدت اشتباه است، به دلیل این که ممکن است شما کسی را از قلم انداخته باشید و یا اصلا در طی این مدت مهمان جدیدی به شما اضافه شود. بهترین کار این است که تعداد بیشتری کارت سفارش دهید تا بعدا دچار مشکل نشوید.

فاصله‌ی پخش کارت‌ها با عروسی

پس از آنکه کارت‌‌های عروسی را تحویل گرفتید، عجله‌ای برای پخش آن‌ها نداشته باشید. این را بدانید که هرچه دیر‌تر این کار را انجام دهید، بهتر است.
اگر فاصله‌ی عروسی‌تان با پخش کارت زیاد باشد، ممکن است افرادی را که دعوت کرده‎اید، فراموش کنند برای عروسی شما حاضر شوند و به تالار بیایند.

 کارت عروسی | باغ تالار بهار اصفهان برگزاری مراسم در بهترین باغ تالار عروسی در اصفهان به همراه تمام فاکتورهایی که برای عروسی نیاز است مانند دسته گل، کارت عروسی، ماشین عروس و … می‎تواند شب زیبایی برای شما رقم بزند.

بیش از اندازه کارت عروسی ندهید‌

همان‌طور که می‌دانید برای هریک از کارت‌ها باید هزینه‌ی زیادی را بپردازید، به همین دلیل حواستان باشد برای کسی بیش از اندازه کارت عروسی در نظر نگیرید. چیزی که امروزه رایج است این است که برای هر خانوار یک کارت در نظر بگیرید، قرار نیست شما برای هر یک از اعضای خانواده یک کارت جدا به نشانه‌ی احترام بدهید!

زیبا بنویسید

ملاک بعدی در انتخاب کارت‌ عروسی شما این است که یک شخص خوش خط را برای نوشتن سایر اطلاعات انتخاب کنید، مثل نوشتن نام افرادی که می‌خواهید کارت را برایشان ببرید.
زیبا نوشتن کارت تنها باعث زیبا شدن کارت شما نمی‌شود، بلکه این کار نشانه‌ی احترام گذاشتن به مهمانی است که شما او را به مراسم خود دعوت کرده‌اید.

 کارت عروسی | باغ تالار بهار اصفهان پس از تحویل گرفتن کارت عروسی متن آن را بخوانید

در مواردی اتفاق افتاده است که به دلیل سهل‌انگاری چاپ خانه‌ها مشکلاتی داخل کارت‌ها به وجود می‌آید، مثلا نام‌های دو طرف را اشتباه چاپ می‌کنند و یا آدرس تالار را اشتباه می‌نویسند.
اگر آدرس باغ تالار خوب اصفهان که شما آن را برای مراسم خود انتخاب کرده‎اید، کمی جا‌ به جا شود مشکل بزرگی پیش می‌آید.
بهتر است قبل از پخش کارت‌ها با دقت تمام نکات را بررسی نمایید. بهتر است شخص سومی آن را بخواند تا بهتر متوجه اشکالات آن شود، چون ممکن است چشمان شما به آن عادت کرده باشد و نتوانید آن را تشخیص دهید.

متن دعوت کارت عروسی

برای نوشتن متنی که می‌خواهید داخل کارت بنویسید حوصله به خرج دهید، این کارتی است که سال‌های سال از طرف شما برای مهمان‌هایتان بماند.
سعی کنید از ادبیات آمیانه دوری کنید، این یک مهمانی رسمی است، بنابراین باید با متن محترمانه‌تری مهمان‌‎ها را دعوت کنید.
اگر کمی در کتاب‌ها جست و جو کنید، می‌توانید یک جمله‌ی زیبا و باب میلیتان پیدا کنید. ممکن است سلیقه‌ی شما شعر‌های عاشقانه نباشد، شما می‌توانید یک متن رسمی را برای خود کارت عروسی خود در نظر بگیرید.

اگر مراسم شما در بهترین باغ تالار اصفهان است و تالار انتخابی شما آدرس راحتی ندارد، بهتر است که کوروکی آن را بکشید تا مهمانان هنگام آمدن به تالار اذیت نشوند.

 کارت عروسی | باغ تالار بهار اصفهان سعی کنید از رنگ‌های ساده و آرامش بخش‌تر برای کارتتان استفاده کنید. این را فراموش نکنید که زیبایی در سادگی است.
امروزه کارت‌های ساده‌تر، شیک‌تر به نظر می‌‌آید. اما به هیچ عنوان از رنگ‌های مرده و تیره استفاده نکنید. کارت عروسی شما باید حامل یک حس خوب و شاد در یک خانواده باشد. اکثرا رنگ سفید را برای کارت عروسی خود انتخاب می‌کنند، زیرا سفید نمایانگر سعادت و نیک روزی است.

انتخاب کارت‌های متعدد

این مسئله هنوز به شکل گسترده رواج پیدا نکرده است اما هستند کسانی که حاضر به امتحان این کار جدید شده‌اند. آن‌ها مهمان‌های خود را دسته بندی کرده‌اند و برای کسانی که با آن‌ها صمیمی‌تر بوده‌اند، کارت‌های صمیمانه‌تری تدارک دیده‌اند و برای افرادی که غریبه‌ترهستند کارت‌هایی با فرمت رسمی‌تر چاپ کرده‌اند.

تاریخچه‌ی فرستادن دعوت نامه:

در حدود سال‌های‌ 1440 میلادی کسانی را استخدام می‌کردند تا در خیابان مراسم عروسیشان را فریاد بزند و همه را به آن دعوت نماید، اما در زمان قرون وسطی این کار به راهبه‌ها سپرده شد.
آن‌ها با فرستادن خوش‌نویسی‌هایی مهمان‌ها را به مراسم خود دعوت می‌کردند. اما به دلیل آنکه در آن زمان سواد رایج نبود و افراد فقط به یک سواد ابتدایی اکتفا کرده بودند، از این طرح استقبال چندانی نکردند. اما در اواسط قرن 15 سواد بیشتر از قبل مورد توجه قرار گرفت و افراد بیشتری هم سواد را آموخته بودند، بنابراین استفاده از دعوت نامه‌ بیشتر مورد توجه قرار گرفت و بعد از جنگ جهانی دوم با سیل عظیمی از طرفداران دعوتنامه‌ها مواجه شدیم.

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *