ازدواج خاندان سلطنتی

همانطور که می‌دانید نظام حاکم بر انگلستان و متحدانش یک نظام کاملا سلطنتی است. اما در اصل ملکه الیزابت انگلستان فرزند جورج ششم مقامی تشریفاتی دارد یا لااقل این طور به نمایش می‌گذارد. بیشتر تصمیم گیری‌ها توسط رئیس جمهور و نمایندگان مجلس آن کشور انجام می‌پذیرد. نمایندگان نیز باید مورد تایید ملکه باشند به همین دلیل هم می‌توان گفت که مقام ملکه آنقدرها هم تشریفاتی نیست.

خانواده‌ی سلطنتی انگلستان در میان نه تنها مردم انگلستان بلکه در میان بیشتر مردم جهان معروف و محبوب هستند آن‌ها به دلیل سادگی و در عین حال جلوه‌ای که از خاندان خود به نمایش می‌گذارند به شدت مورد توجه هستند.

روزانه صدها هزار نفر پیگیر کارها و برنامه‌های شخصی و حکومتی اعضای خانواده‌ی سلطنتی هستند.
همانطور که واضح است این خاندان نیز مانند تمام خاندان‌های پادشاهی و سلطنتی مراسم‌های باشکوهی برگزار می‌کنند به همین دلیل هم عموما مراسم‌هایی که برگزار می‌شوند در نوع خود بی نظیر هستند.

مراسم ازدواج در بریتانیا

همانطور که می‌دانید بریتانیا یکی از کشور‌های با تمدن و با قدمت بالایی است. آن‌ها تا اندازه‌ی زیادی هنوز به یک سری عقاید گذشته‌ی خود پایبند هستند یا لااقل در میان کشور‌های اروپایی هم پیمانش بیشتر این مسائل را رعایت می‌کنند.

امروزه باید این را بدانیم که بیشتر کشور‌های اصیل و با تمدن باید به یک سری از اصول پایبند باشند تا بتوانند فرهنگ خود را حفظ کنند.

یکی از اصولی که امپراتوری بریتانیا به آن پایبند است برگزاری ازدواج خاندان سلطنتی بریتانیا است. ملکه در بسیاری از موارد به اعضای خانواده‌ی سلطنتی این هشدار می‌دهد تا زودتر مراسم ازدواج خود را برگزار کنند و رابطه‌ی خود را زود تر رسمی کنند.

آن‌ها تالارهایی را برای مراسم عروسی خود در نظر نمی‌گیرند. تالار آن‌ها همان کاخ ‌های سلطنتی است که تعدادی از آن‌ها بلا استفاده هستند و هر زوج بسته به سلیقه‌ای که دارند یک‌ی از این تالارها را انتخاب می‌کنند.

اما این خاندان سلطنتی مشهور در دنیا برای ازدواج و برگزاری مراسم عروسی باید یک سری از نکات را رعایت کنند. این نکات عبارتند از:

  1. اجازه‌ی اعضای خاندان سلطنتی برای ازدواج خود
  2. ازدواج با یک فرد عادی
  3. ازدواج با یک ملکه به معنای پادشاهی همسر او نیست
  4. نباید در امور سیاسی دخالت کنند
  5. از خوردن صدف پرهیز کنند
  6. یک کاتولیک نمی‌تواند پادشاه شود

در ادامه هر یک از موارد فوق را توضیح خواهیم داد.

آداب ازدواج در بریتانیا

1. اجازه‌ی اعضای خاندان سلطنتی برای ازدواج خود

بر اساسی قانونی که برای ازدواج خاندان سلطنتی بریتانیا است این را بیان می‌کند که اعضای ارشد خاندان سلطنتی نمی‌توانند با یک مطلقه و یا کاتولیک ازدواج کنند. هرچند که پنس هری این قانون را با اجازه‌ی ملکه نقض کرد و با مگان مارکل که یک آمریکایی مطلقه بود ازدواج کرد.
با این حال در سال 2013 جای خود را به قانون توالی سلطنتی داد. این قانون بیان می‌کند که تنها شش ولیعهد اول به اجازه‌ی ملکه برای ازدواج نیاز دارند. ملکه الیزابت در این مدت اجازه‌ی ازدواج چارلز پسرش با کاملیا بولز و نوه اش پرنس ویلیام با کیت میدلتون و نوه‌ی دیگرش پرنس هری با مگان مارکل را نیز صادر کرد.

2. ازدواج با یک فرد عادی

در گذشته اعضای خانواده‌ی سلطنتی تنها باید با دیگر خاندان سلطنتی ازدواج می‌کردند.
به همین دلیل هم پسر ملکه الیزابت، پرنس چالز، در ابتدا به جای کاملیا با پرنس دایانا ازدواج کرد که در آخر به طلاق این دو منجر شد.
این قانون برای خاندان سلطنتی مشکلات زیادی را به بار آور به همین دلیل هم امروزه دیگر چنین قانونی برای اعضای خانواده‌ی سلطنتی اعمال نمی‌شود.

3. ازدواج با یک ملکه به معنای پادشاهی همسر او نیست

در بریتانیا اگر شخصی با یک ملکه ازدواج کند.
شوهر ملکه تنها به عنوان یک همسر در کنار او و در خاندان سلطنتی حضور خواهد داشت نه به عنوان یک پادشاه.
همسر ملکه الیزابت به هیچ عنوان نمی‌تواند پادشان شود زیرا اصالت او یونانی و آلمانی است و در نتیجه نمی‌تواند عنوان پادشاهی را بگیرد.

اعضای سلطنتی بریتانیا

این مسئله در مورد پرنس آلبرت، همان همسر ملکه ویکتوریا هم صدق می‌کرد زیرا همسر او اصالتی آلمانی داشت.
به همین ترتیب وقتی یک پادشاه بریتانیایی ازدواج می‌کند، زن او همسر پادشاه خواهد بود نه ملکه.
هنگامی که ویلیام به سلطنت برسد کیت میدلتون همسر پادشاه خواهد شد و نه یک ملکه. این در حالی است که در سایر نقاط دنیا که نظامی سلطنتی دارند این مسئله صدق نمی‌کند.

4. نباید در امور سیاسی دخالت کنند

اعضای خاندان سلطنتی اجازه‌ی شرکت در اتفاقات سیاسی را ندارند. این به بدان معنا است که آن‌ها حتی حق رای نیز ندارند.
دلیل اصلی این ماجرا این است که آن‌ها باید کاملا بی طرف باشند و جناح خاصی را مورد توجه قرار ندهند.

5. از خوردن صدف پرهیز کنند

اعضای سلطنتی به هیچ عنوان نباید پس از ازدواج صدف را مصرف کنند، زیرا خطر مسمومیت غذایی بالایی دارد.
حتی آن‌ها نباید گوشت خام، غذا‌های تند و نا متعارف مصرف کنند.

البته تمامی اعضای خانواده‌ی سلطنتی این مسائل سخت را عمل نمی‌کنند گفته می‌شود پرنس هری به دلیل علاقه‌اش به صدف گاهی در برنامه‌ی غذایی خود صدف را جای می‌دهد.

مراسم ازدواج اعضای سلطنت بریتانیا

6. یک کاتولیک نمی‌تواند پادشاه شود

بر اساس قوانین سلطنتی، ولیعهدها نمی‌توانند با یک شخص کاتولیک ازدواج کنند و حق سلطنت داشته باشند.

آن‌ها پس از آنکه توانستند فرد مورد نظرشان را با این مسائل آشنا کنند و تایید را از آن‌ها بگیرند به سراغ ملکه رفته و از او برای برگزاری مراسم ‌های خود اجازه می‌گیرند به همین دلیل هم در بعضی مواقع برگزاری این مراسم به تعویق می‌افتد.

برخی از آن‌ها ترجیح می‌دهند کاخ ‌های قدیمی را به عنوان تالار انتخاب کنند و عده‌ای دیگر دوست دارند تالارشان در یک محل مدرن‌تر برگزار شود. این کاخ‌ها خصوصیات یک باغ تالار منحصر به فرد را دارند و عموما محلی است که مردم می‌توانند عروس و داماد را از نزدیک ببینند.

این کاخ‌‌های عموما به همان شکلی که هست در اختیار عروس و داماد قرار می‌گیرد.
بیشتر گل آرایی‌ها در کلیسا انجام می‌شود.

البته کاخ‌ها نیز تا اندازه‌ای برای عروس و داماد آماده می‌شود اما باید گفت که بیشتر این تزئینات برای کلیسا و محل برگزاری مراسم در میان مردم تزئین می‌شود.
به طور مثال در مراسم ازدواج پرنس ویلیام به دلیل هزینه ‌های بالا کلیسا گل آرایی نشد و با درختچه ‌های کوتاه آن را تزیین کردند.

مراسم این دو جزء یکی از پرخرج‌ترین و باشکوه‌ترین مراسمات در خاندان سلطنتی بود که به دلیل ولیعهد بودن ویلیام انجام گرفت.
این مراسمات عروسی در خاندان سلطنتی مانند بسیاری از مردم برگزار می‌شود با همان آداب و رسوم اما بیشتر در محل برگزاری آن تفاوت دارد، زیرا مردم عادی بیشتر عروسی‌های خود را در تالارها برگزار می‌کنند تا هزینه‌هایشان کم شود اما خاندان سلطنتی بریتانیا به جای تالارها با صرف هزینه‌های بیشتر کاخ‌ها را برای عروس و داماد آماده می‌کنند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *